Strategiile de advocacy în abordarea problemelor de sănătate publică

Prima întrunire cu partenerii din SUA din acest an a adus în prim-plan strategiile de advocacy în abordarea problemelor de sănătate publică. Ashli Q. Stokes, profesor de comunicare la Universitatea Charlotte, a făcut o incursiune teoretică, menționând că în proiectarea unei strategii de advocacy trebuie să se țină cont de: cine este vorbitorul; care este discursul său; audiența cu un nivel echivalent de cunoștințe; scopul vorbitorului și al audienței; contextul. Experta a subliniat că mesajul în sine nu este suficient pentru a genera schimbarea – trebuie implicată mass-media, comunitatea și societatea civilă.
Despre succesul aplicării strategiilor de advocacy în Republica Moldova a vorbit masteranda Oxana Rucșineanu, director executiv, Societatea Moldovei Împotriva Tuberculozei (SMIT). Pe exemplul tuberculozei, o boală cu multiple implicații sociale pentru pacienți și familiile acestora, a prezentat perspectiva societății civile și rolul comunităților în asigurarea serviciilor centrate pe necesitățile persoanelor. Activista a relatat experiența de stabilire a unor platforme de cooperare cu structurile guvernamentale și implicarea comunităților în luarea deciziilor care protejează drepturile persoanelor cu tuberculoză.
 

La final, discuțiile s-au axat asupra motivației de participare în activități de advocacy, extrapolarea experienței acumulate pentru abordarea noilor provocări pentru sănătate publică, precum COVID-19 și accesul la sursele de finanțare pentru activități de advocacy. Pentru următoarea sesiune, participanții la întrunire și-au exprimat doleanța de a discuta despre utilizarea social media în sănătate publică.

Programul susținerilor publice

Începând de luni, 16 iunie, și până miercuri, 18 iunie, Școala de Management în Sănătate Publică organizează ședințele de susținere publică a tezelor de master.

Mai mult »